Friday, 16 December 2011

persahabatan (^_^)

Posted by Satu Dua at 11:20
persahabatan...???
hmm, bunyi nye mcm general sgt la kan? he, p kita go on jew la..
hari nie, kita nak cerita serba sedikit mengenai PeRsAhAbAtAn ~
apa itu makna sebenar persahabatan ek?
korang sumer mesti dah sedia maklum apa tu, erti persahabatab kan? mcam2 tanggapan tentang persahabatan nie...
Dalam fahaman saya, persahabatan nie wujud dengan sebuah perkenalan,seterusnya membina sebuah ikatan persahabatan...
semua orang mesti ada ramai sahabat kan? ataupun dalam kata lain kawan, teman... tak pom member(panggilan steady, rock!)hehe
indahnya dunia jika kita dapat teman sejati kan???
yela, kawan penting kot dalam hidup kita nie..
jika kita ada happy? dengan siapa kita kongsi? kita sedih siapa kita mengadu? kita susah? pada siapa kita nak mintak tolong?
sahabat merupakan anugerah amat bermakna dalam hidup kita semua...
so, syukurlah kan, kita dianugerahkaan ramai teman dalam hidup kita, terima kasih tuhan...


“Sebaik baik sahabat disisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap temannya dan sebaik baik jiran disisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap jirannya”
(H.R al-Hakim)

so,
sayangilah kawan anda k...
insyaallah bahagia hidup..

sekian sahaja, senyum selalu taw :)

0 comments:

Post a Comment

 

MoShiE- MoshiE AiN Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea