Saturday, 17 December 2011

KATA-KATA NASIHAT IBNU QAYYIM

Posted by Cty Ain at 22:43
'' Di dalam hati manusia ada kekusutan dan tidak akan terurai kecuali menerima kehendak Allah SubhanAllah Wa Taala. Di dalam hati manusia ada keganasan dan tidak akan hilang kecuali berjinak dengan dengan Allah SubhanAllah Wa Taala. Di dalam hati manusia ada kesedihan dan tidak akan hilang kecuali seronok mengenali Allah SubhanAllah Wa Taala. Di dalam hati manusia ada kegelisahan dan tidak akan tenang damai kecuali berlindung, bertemu dan berjumpa denganNya. Di dalam hati manusia ada penyesalan dan tidak akan padam kecuali redha dengan suruhan dan laranganNya serta qadha dan qadarNya serta kesenantiasaan sabar sehingga menemuiNya. Di dalam hati manusia ada hajat dan tidak akan terbendung kecuali kecintaan kepadaNya dan bermohon kepadaNya. Kesentiasaan berzikir kepadaNya adalah keikhlasan sebenar kepadaNya. . . . . . Andai dunia dan isinya diberikan kepada manusia masih tidak lagi dapat membendunghajat hati sihamba itu. "

hanya berserah...

Posted by Cty Ain at 19:30 0 comments

tuhan, tolong lembutkan hati dia, untuk terimaku seadanya...
kerna ku tak sanggp, kerna ku tak mampu hidup tanpa dia di sisiku..
tuhan, aku tahu banyak dosaku,
hanya ingat kamu kala dukaku...
namun hanya kamu yang mampu membuka pintu hatinya tuk cintaku...
malam, kau bawalah rinduku utk dirinya yg jauh dariku...
agar dia tidak kesepian selalu rasa akan cintaku...
hujan, bawa air mataku yg mengalir membasuh lukaku,
agar dia tahu ku terluka tanpa cinta dia di hatiku...
hanya mampu berserah,
moga cahaya tiba nanti...

Friday, 16 December 2011

persahabatan (^_^)

Posted by Cty Ain at 11:20 0 comments
persahabatan...???
hmm, bunyi nye mcm general sgt la kan? he, p kita go on jew la..
hari nie, kita nak cerita serba sedikit mengenai PeRsAhAbAtAn ~
apa itu makna sebenar persahabatan ek?
korang sumer mesti dah sedia maklum apa tu, erti persahabatab kan? mcam2 tanggapan tentang persahabatan nie...
Dalam fahaman saya, persahabatan nie wujud dengan sebuah perkenalan,seterusnya membina sebuah ikatan persahabatan...
semua orang mesti ada ramai sahabat kan? ataupun dalam kata lain kawan, teman... tak pom member(panggilan steady, rock!)hehe
indahnya dunia jika kita dapat teman sejati kan???
yela, kawan penting kot dalam hidup kita nie..
jika kita ada happy? dengan siapa kita kongsi? kita sedih siapa kita mengadu? kita susah? pada siapa kita nak mintak tolong?
sahabat merupakan anugerah amat bermakna dalam hidup kita semua...
so, syukurlah kan, kita dianugerahkaan ramai teman dalam hidup kita, terima kasih tuhan...


“Sebaik baik sahabat disisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap temannya dan sebaik baik jiran disisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap jirannya”
(H.R al-Hakim)

so,
sayangilah kawan anda k...
insyaallah bahagia hidup..

sekian sahaja, senyum selalu taw :)
 

MoShiE- MoshiE AiN Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea